Monday, April 17, 2017

Inredningsideer med koskinn

Koskinn i vardagrummet. Bildkälla

En kohud eller ett koskinn är nog min absoluta favorit när det gäller mattor. Jag gillar att vara praktisk eftersom jag har barn och massa järn i elden och inte gillar att städa. Vårt hem är inrett så att det ska gå fort och enkelt. Därför har vi kohudar och mattor som är lätta att skaka i vårt vardagsrum.

Vår älskade giraffmönstrade kohud har vi haft i nästan ett decennium. Du vill inte veta vad den har fått gå igenom under småbarnsperioden. Ändå ser den riktigt fräsch ut, som ny, fortfarande.

Kohudar är ett ypperligt val för den miljömedvetne som inte vill behöva byta ut billiga mattor som blir ofräscha och tråkiga med jämna mellanrum. En kohud kan med rätt vård (dammsug ej och dra inte runt tunga saker på den) se fräsch ut i flera decennier, och varför inte överföras till kommande generation?

Så hur inreder man med en kohud? Jag har kollat runt lite och det här är mina favoriter!

Kohud i matsalen. Bildkälla.

Koskinn i vardagsrummet. Bildkälla

Bildkälla
Bildkälla

Add caption

Bildkälla

Bildkälla

Vår giraffmönstrade kohud

Du hittar kohudarna på www.mattor-online.se.
Varje kohud är unik och därför finns det bara en av varje.


No comments:

Post a Comment